Why I Skipped Class



Kali ni buku mengenai "educational system" di malaysia, buku ni aku beli secara online.. penulisnya ialah Jay Tiew Jin Jie dan Rahayu binti Tasnim.. buku ni banyak menceritakan -ve nya educational system yang kita guna pakai. dimana semuanya hanya mahukan "A" dalam sesuatu subjek..pengalaman yang kita lalui sebenarnya adalah perkara yang paling beharga dan itulah ilmu yang patut diberi perhatian..Sistem kita sejak sekolah sampailah ke universiti..semuanya adalah A dan nombor sahaja..banyak lagi perkara menarik yang diterangkan dalam buku ini.. bahagian yang paling menarik ialah bila penulis memberi tips menghadapi exam dan bagaimana menghadapi atau mencabar mereka yang jenis suka menghafal..buku ini hanya setebal 91 muka surat..

ayat terbaik dari buku ni

" The problem i like to point out here is,in school we are told to memorize "fact and right" answer. However there is little emphasis on finding the right answer or questioning the source of the answer from someone with status and authority, such as our teacher..

How much excitement can you get if your job is to have all the right answer all the time? that is what happening in school . "

walaupun bukunya nipis..tapi isi dan jalan ceritanya diolah dengan baik...

3.5/5

1 comments:

yanAmran said...

mind to sell to me ??

waiting for spm result is quite boring ...
who knows if might get clues from this book ...
;)

Post a Comment